background:fixed;
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ads

Çocuk Psikolojisi 6 - 12 Yaş çocukluğunda karşılanan sorunlar



OKUL ÇOCUKLUĞUNDA (SON ÇOCUKLUKTA) GELİŞİM (6-12 YAŞ)

6 yaşından cinsel olgunlaşma belirtilerinin başladığı ergenlik dönemine kadar çocuğun gelişmesindeki başlıca özellikler, gittikçe anne babaya olan yakın ilginin azalması; öğrenme, yarışma, ödev, sorumluluk ve başarma duygularının yerleşmesidir.

İlkokula yeni başlayan çocuklarda kısa veya uzun süreli uyum sorunları çok yaygındır. Sınıfa annesiyle birlikte girmek, sınıfta durmamak, sıraya oturmamak, altını ıslatmak, altını kirletmek, ağlamak, derste gezinmek, birşeyler yemek gibi belirtilerle kendini gösteren uyum güçlükleri birkaç gün ya da birkaç haftayı bulabilir. Bazı çocuklarda okul fobisi görülebilir. Bu aşırı okul korkusu aslında okuldan korkma değil, anneye aşırı bağımlı olan çocuğun, okula gitmekle annesinden ayrılması sırasında ortaya çıkan anneden ayrılma korkusudur.

Okula uyum sorunlarının çözümü için okula yeni başlayan çocukta okuma yazma öğrenmekten önce evdeki olumlu ilişkinin okulda da sürdürülmesi, bir tür anne baba modeli olan öğretmenin çocuğa duygusal doyumu sağlayacak şekilde davranması ve bizzat kendi davranışlarıyla da çocuk için iyi bir örnek oluşturması gereklidir.

Ayrıca çocuklar bu dönemde canlı ve coşkulu olduğundan yeni şeylerle yeteneklerini denemeye heveslidir. Bu nedenle yeni denemelere girmeye çok isteklidir. Okuma yazma ve sayıları kullanma yeteneğinin ilk adımlarını atabilir. Fakat öğrendikleri şeyler hala gözlemlediği ve yaptığı şeylere dayalı olup, soyut düşünemezler. Beş yaşa oranla daha titizlikle üçgen çizebilir, kareyi daha doğru biçimde kopya edebilir. Nesnelerdeki benzerlikleri ve farklılıkları söyleyebilir. Ortalama 3000 kelime hazinesine sahiptir. Geçmiş, şimdi ve gelecek zaman kavramları şekillenmeye başlamıştır.

6 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Günlük işlerde sorumluluk alır.
2. Oyunu kuralına göre oynar.
3. Başladığı işi bitirir.
4. Kişileri ve eşyaları paylaşır.
5. Büyüklerini memnun etmeye çalışır.
6. Kendinden küçüklere karşı koruyucudur.
7. Değişik arkadaşlar edinir.
8. Haksızlığa uğradığı zaman kendini savunur.
9. Adil olan cezayı kabul eder.
10. Korkularını söyler.
11. Kendisine yetişkin gibi davranılmasından hoşlanır.
12. Çok hızlı duygu değişiklikleri yaşar.
13. Meraklıdır
14. Heveslidir.
15. Affedicidir.
16. Alçak gönüllüdür.
17. Okula gitme macerasından hoşlanır.
18. Hala okul öncesi çocuğu özelliklerini gösterir.
19. Dengesiz, kurala karşı, isyankar bir tutum
20. Karar verme güçlüğü, bir şeyin olumlu ve olumsuz iki yüzü arasında hızla gelip gider.

7 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Mantıklıdır.
2. Yumuşak başlıdır.
3. Saçmalar.
4. Hüzünlüdür.
5. Hayalcidir.
6. Ben merkezcidir.
7. Toleranslıdır.
8. Sıkılgandır.
9. Yeteneklerini tekrar-tekrar prova etmek ve geliştirmek ister.
10. Arkadaş canlısıdır.
11. Endişelidir.
12. Kendi dünyasının kontrolünü elinde tutmak ister.
13. Küçük düşmekten korkar.
14. Şikayet eder
15. Küser
16. Kendini eleştirir.
17. Bir şeyler biriktirir
18. Olayların iç yüzünü kavrayabilir.
19. Özveride bulunarak uzlaşır.
20. Çekingendir
21. Tanımadıkları ile iyi geçinemez
22. Üretkendir.
23. Harekete geçmeden önce çekimserdir.
24. İç dünyasında çok aktiftir.
25. Kendini başkasının yerine koyabilir.
26. Anne-babasının sevgisine gereksinim duyar.
27. Övünür.

8-9 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Daha çok bir yetişkine benzer.
2. Yeni fikirleri sever.
3. Gösteriden hoşlanır.
4. Barış severdir.
5. Coşkuludur.
6. Anne-babasına bağlıdır.
7. Giderek gelişen zekaya ve iç görüye sahiptir.
8. Dik kafalıdır.
9. Kendini ilgilendirmeyen konulara kulak misafiri olur.
10. Para ilgisini çeker.
11. Büyüyünce anne-babası gibi olmak ister.
12. Sevgisini gösterir.
13. Övülmeyi bekler
14. Güvenilmeyi ister.
15. Bağımsızlığının peşindedir.
16. Eleştiriseldir.
17. Karşı cinse karşıdır.
18. Motor becerileri gelişmiştir.
19. Terbiyelidir.
20. Başkalarını düşünür.
21. Kendini kontrol eder.
22. Kendine güvenir
23. Dağınıktır.

9-10 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Dost tavırlıdır.
2. Kendi düşünce ve davranışlarını tahlil edebilir.
3. Gergindir.
4. Unutkandır.
5. Neşelidir.
6. Kendine güvenir.
7. Güven duyabilir.
8. Dürüsttür
9. Gözlemcidir.
10. Arkadaşına uyar.
11. Anne-babaya gereksinimi vardır.
12. Bebeksi davranışlara geri döner.
13. Endişelidir.
14. Kolaylıkla cesareti kırılır.
15. Israrcıdır.
16. Kendini eleştirir.
17. Ev dışı etkinliklere bayılır.
18. Yeni ufuklar peşindedir.
19. Sporu sever.
20. Eli açıktır.
21. İçtendir.
22. Kuralları sever.
23. Kötü kelimeler kullanır.
24. Karşı cinse karşıdır.
25. Kendini harekete geçirir. Eski yeteneklerini geliştirir.


10-11 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Çocukluk dönemi bitişiyle tanışır.
2. Düşünmeden hareket eder.
3. Ağlamaklıdır.
4. Ne dediğini bilmez kararsızdır.
5. Grup tarafından kabul edilmek ister.
6. Duygusaldır.
7. Öfkelidir, çabuk kızar.
8. Kendinden küçükleri eleştirir.
9. İlginçtir.
10. Bir kahramana aşırı ilgi gösterir.
11. Sosyaldir.
12. Dikkatsizdir.
13. Konuşkandır.
14. Ahlak prensiplerine göre davranır.
15. Meraklıdır.
16. Gururludur.
17. Grup çalışmasına uyar.
18. Başarı peşindedir.
19. Uysaldır.
20. Doğal ve ani tepki gösterir.

11-12 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Huysuz, aksi ve geçimsizdir.
2. Anne-babadan ayrılmaya çalışır.
3. Rahat duramaz kıpır-kıpırdır.
4. Konuşkandır.
5. Gürültücüdür.
6. Sosyaldir.
7. Gülünçtür.
8. Caziptir.
9. Ergen gibi davranmak ister.
10. Duygu durumu hızlı değişir.
11. Kararsızdır.
12. Vicdanlıdır.
13. Sakardır.
14. Duygusaldır.
15. Taşkındır.
16. O mu bu mu diye sürekli düşünür.
17. Genellikle iyi karar verir.
18. Ben merkezcidir.
19. Mizahı sever.
20. Vericidir.
21. Taklitçidir.
22. Her şeyi para ile ölçer.
23. Bilgi vermekten hoşlanır.
24. Giyim ve davranışlarına özen göstermez.
25. Meraklıdır.
26. Rekabetçidir.
27. Eleştiriseldir.
28. Adil davranılmasını ister.
29. Anne-Babasının mükemmel olmadığını fark etmeye başlar.

12-13 YAŞ ÇOCUĞUNUN DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİ

1. Ergenliğe dönüşme başlar.
2. Büyük duygu salınımları görülür.
3. Bağımlılık, bağımsızlık tartışmaları başlar.
4. Mantıklı olmaya başlar.
5. Uzun süre sonra sonucunu alacağı şeyler yerine içinde bulunduğu anı değerlendirmek ister.
6. Yaşıtlarına bağlıdır.
7. Temiz olmaya başlar.
8. İyi olmak ister.
9. Arkadaşlarıyla bir arada olmaya heveslidir.
10. Bilgi için açtır.
11. Soyut düşünür.
12. Anne-babadan uzaklaşır.

* 12 yaşına doğru çocuk muhakeme yeteneğini çok defa aşırı bir derecede belli etmeye başlar. Her şeyi mesele yapabilir. Bu onun çevresinde yeni güçlüklerle karşılaşmasını sağlar. Kendine yapılan hizmetleri verilen sözleri eleştirir.
* Bu dönemden itibaren çocuk psikolojisi, erkek ve kadın psikolojisine terk etmeye başlamaktadır. Birey artık çocukluktan çıkmakta kendi cinsel özelliklerine adaptasyon sancıları çekmektedir.
* Büyümenin kendisine sağladığı olanaklar karşısında yeni bir kişilik elde etme sorunu bu dönemin karakteristiğini oluşturur.

kaynak:
http://www.ailerehberim.com/

Comments :

0 yorum to “Çocuk Psikolojisi 6 - 12 Yaş çocukluğunda karşılanan sorunlar”

Yorum Gönder